Williams Burroughs - Nuogas kąsnis
„Iš pirmo žvilgsnio Nuogame kąsnyje svarbiausios dvi glaudžiai susijusios temos - narkotikai ir homoseksualumas, apie kurį Burroughsas rašo negailestingai atvirai. Aušros metro ir pigių viešbučių kraštovaizdis, kai bukai laukiama kitos dozės, o sykiu ir melancholiškas nepasiekiamos seksualinės laimės troškimas įkūnija pasaulį - šeštojo dešimtmečio Niujorką, Meksiką ir Tandžerą, kur jis pats gyveno. Narkotikai - pagrindinė prekė, rašo autorius, o priklausomybę jis laiko pasaulinės valdžios - žiniasklaidos konglomeratų, milžiniškos politinės ir komercinės biurokratijos bei pelno siekiančio medicinos mokslo - sąmokslu...“ (J. G. Ballardas)
Iš anglų kalbos vertė Gabrielė Gailiūtė.
Slavoj Žižek - Sveiki atvykę į tikrovės dykumą
Slavojus Žižekas (g. 1949, Liublijanoje) – daugelio Europos ir JAV universitetų vizituojantis profesorius, Hegelio ir Lakano psichoanalizės tradicijos tęsėjas, radikalus šiuolaikinio postmodernaus kapitalizmo kritikas. Savo tekstuose drąsiai ir kontroversiškai interpretuoja ne tik ideologiją ir politiką, bet ir populiariosios, vizualinės kultūros fenomenus.
Šiose penkiose ese, skirtose pasauliui po 2001 m. rugsėjo 11-osios, autorius ironizuodamas aptaria ne tik konformistiškų JAV bei kitų Vakarų šalių politikų, bet ir intelektualų, tradicinės kairės reakciją į šią teroristinę katastrofą. Knyga pirmą kartą išleista 2002 m.
Viktor Pelevin - Generation P
Paslaptingasis V. Pelevino “P”

Viskas aišku, – galėtų tarti skaitytojai, vos užmetę akį į naujosios Viktoro Pelevino knygos lietuvių kalba pavadinimą “Generation P”, tos knygos nė neatsivertę: Pelevinas parašė apie savo kartą.

Panašiai ir manėme, – pernelyg nesutriktų netgi pradėjusieji ją skaityti, – tik po “P” slypi ne patsai autorius, o… pepsikola. Juolab kad ir “karta” (rusiškoji “pokolenije”, o ne angliškasis “generation”) kelis sykius paminėta.

Aiman, netrunki pajausti, kad paslaptingosios “P” sąmoningai ar pasąmoningai ėmei naršyti po visą nuotaikingą romano tekstą it kokio autoriaus paslėpto fanto, kol galų gale susiduri su “firminiu” V. Pelevino šunimi Pizdecu (rašytojo kūrybos gerbėjai su šia “mitologine” būtybe neblogai susipažinę). Tai gal ne pepsikolinė, o šioji “P” – tikroji?
Vladimir Sorokin - Opričniko diena
2027-ieji. Baigėsi Raudonosios, Baltosios ir Pilkosios sumaišties metai. Į Rusiją grįžo viduramžiai. Po Maskvą raudonais kinų gamybos mersedesais važinėja „caro tarnai“ opričnikai ir žudo visus neįtinkančiuosius carui bei nimfomanei carienei. Nors įsigalėjo moderniosios technologijos, Rusija izoliuota nuo pasaulio, ją supa „Didžioji rusų siena“. Rusijos elitas jau kalba kiniškai, o liaudis, kad būtų linksmiau gyventi, gali vaistinėse nusipirkti kokaino...

Šį romaną galima būtų pavadinti orveliška antiutopija, kurioje Vladimiras Sorokinas apmąsto šiuolaikinės Rusijos padėtį bei jos ateities perspektyvas.
Markus Zusak - Knygų vagilė
MENKUTIS FAKTAS JŪS MIRSITE 1939-ųjų nacistinė Vokietija. Šalis laukia sulaikiusi kvapą. Mirtis dar niekada neturėjo tiek darbo. Devynerių metų mergaitė Lizelė gyvena Himelio gatvėje su ją priglaudusia šeima. Jos tėvai buvo išvežti į koncentracijos stovyklą. Lizelė vagia knygas. Tai pasakojimas apie ją ir kitus jos gatvės gyventojus, iš dangaus ėmus kristi bomboms. ŠIEK TIEK SVARBIOS INFORMACIJOS ŠIĄ ISTORIJĄ PASAKOJA MIRTIS Tai trumpas pasakojimas apie: Mergaitę Akordeonininką * Keletą fanatiškų vokiečių * Žydų kilmės kovotoją * Ir nemažai vagysčių DAR VIENAS DALYKAS, KURĮ TURĖTUMĖTE ŽINOTI MIRTIS APLANKYS KNYGŲ VAGILĘ TRIS KARTUS
Vaida Blažytė - Geltona pieva
Jaunoji autorė (g. 1985), nepabūgusi imtis „sunkios“ temos, sukūrė imponuojantį dabarties jaunimo gyvenimo paveikslą. Romano herojus Tadas, nužudęs patėvį, meta mokyklą, pabėga iš namų ir pamažu nugrimzta į narkomaniją. Įtraukęs į šį liūną savo mylimąją Grėtę, jis mėgina vaduotis iš jo, bet pavėluoja – Grėtė nuo perdozavimo miršta. Įstringa atmintin ne tik šių jaunuolių vykusiai perteikta „love story“, bet jų, jų draugų ryškūs charakteriai, įtikinamai pavaizduota dramatiška ir varginga benamių aplinka.
Renata Šerelytė - Balandų Ratas - 1997Antra jaunos, bet jau žinomos prozininkės knyga. Novelių veikėjai taip pat jauni žmonės, daugiausia merginos. Miestas, miestelis, sodyba. Kavinė, baras, užeiga...
Tai jaukiu, paprastu ir kartu moderniu pasakojimu piešiamos erdvės, kuriose skleidžiasi charakteriai - tarp šiokiadienių stingulio ir egzistencinio nerimo, tarp griežtos tikrovės ir atvangos, dvasios nuskaidrėjimų.
Regimantas Tamošaitis - Vitaminų Pardavėjas - 2007Monografijos "Kelionė į laiko pradžią. Indijos idealizmas, Vydūnas, Krėvė" (1998) autorius naujoje - prozos knygoje "Vitaminų pardavėjas" vaizduoja žmogaus būsenas kintančiame informaciniame pasaulyje, apmąsto savimonės problemas, individo tapatybę formuojančias kultūros schemas, kalbos matricas ir elgsenos stereotipus. Kūrybiniams sąmonės tyrinėjimams pasitelkiama meninė išmonė, ironija, paradoksas, groteskas, juodasis humoras. Kuriama įtampa tarp virtualios tikrovės ir daiktiškos būties, tarp intelektinių protekcijų ir autentiškų egzistencinių jausenų. Derindamas introspektyvaus ir intertekstualaus rašymo strategijas autorius vaikštinėja tarp teorijos ir meno, tarp filosofijos idėjų ir literatūros klasikos, pirmenybę teikdamas meninei žodžio gyvybei ir subjektyvaus pasakojimo įtaigai.
Rasa Sagė - Laimingi Žmonės Keliauja Dviračiais - 2017Monografijos "Kelionė į laiko pradžią. Indijos idealizmas, Vydūnas, Krėvė" (1998) autorius naujoje - prozos knygoje "Vitaminų pardavėjas" vaizduoja žmogaus būsenas kintančiame informaciniame pasaulyje, apmąsto savimonės problemas, individo tapatybę formuojančias kultūros schemas, kalbos matricas ir elgsenos stereotipus. Kūrybiniams sąmonės tyrinėjimams pasitelkiama meninė išmonė, ironija, paradoksas, groteskas, juodasis humoras. Kuriama įtampa tarp virtualios tikrovės ir daiktiškos būties, tarp intelektinių protekcijų ir autentiškų egzistencinių jausenų. Derindamas introspektyvaus ir intertekstualaus rašymo strategijas autorius vaikštinėja tarp teorijos ir meno, tarp filosofijos idėjų ir literatūros klasikos, pirmenybę teikdamas meninei žodžio gyvybei ir subjektyvaus pasakojimo įtaigai.